dimarts, 15 de març del 2011

Proposta per a la L7

Esboç de l'estació de Verdaguer amb L4 i L7 compartint andana.
Quan acabi la remodelació de l'estació de Gràcia, com ja vaig dir al post sobre la L6 i L7, la L7 farà el recorregut entre Gràcia i Avinguda Tibidabo. La línia estarà connectada al sud amb els FGC i a El Putxet amb L9/L10, però tot i així quedarà com un apèndix una mica barroer allà enmig. Jo proposo, que a mi m'agrada molt, ampliar-la pel sud i perquè no, també pel nord. De Gràcia en faria un passadís amb cintes transportadores a Fontana, que està a un toc de pedra, i així la L8 també enllaçaria amb L3.

Estació de Tetuan, amb un enllaç com a Pg. de Gràcia L2 /L4. 
D'allà, per les andanes laterals (les que seran de L7) en faria un túnel que augmentés en profunditat i escapés del tronc d'FGC en direcció al final del Passeig de Sant Joan. Allà creuar per sota la L4 i posar-s'hi en paraŀlel a la banda Besòs.

Arribaria a Verdaguer on es faria una estació com Paraŀlel L2 L3 i quan la groga girés per Consell de Cent la L7 seguís fins a Tetuan, on trobaria la L2. Aquí l'estació hauria de ser, teòricament, sota la línia lila, perquè per sobre, tot i haver-hi espai, hi ha un refugi antiaeri de la guerra civil enmig de la plaça.
 
 
Estació de França. El vestíbul és la zona de línies diagonals.
D'allà seguiria baixant pel passeig, i arribaria a l'intercanviador d'Arc de Triomf, on, en la meva opinió, falta una línia perpendicular als corredors existents per a dotar-la de sentit, ja que ara per ara és prescindible per la proximitat de Plaça Catalunya, i més quan es suprimeixi la terminal d'autobusos per portar-la a La Sagrera|Encara Sense Nom.

Deixant aquest intercanviador i creuant el Parc de la Ciutadella n'arribariem a un altre, l'Estació de França. L'obra obriria el Passeig del Marquès de l'Argentera, on s'ubicaria la nova estació i sobre seu un vestíbul compartit amb Rodalies, Regionals i Llarga Distància, i arribaria fins l'actual estació groga de Barceloneta. Aquest esdevindria un pol de connectivitat a la costa i donaria sortida a l'Estació de França, ara per ara amb un futur incert per l'aparició del pol Sagrera, i que ben connectat podria ser considerat útil per al 22@.
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada