dijous, 4 d’agost del 2011

Cronologia de Mapes de Rodalies

Fins 2005

2005 - 2006

2006 - 2008

2008 - 2009

2009 (1)

2009 (Tall 1 Túnel Catalunya)

2009 (Tall 2 Bypass Glòries)

2009 (Tornada a la Normalitat)

2009 (Tall 3 Túnel Meridiana)

2009 - 2011

20/02/2011 - 25/06/2011

26/06/2011 - 03/08/2011

04/08/2011 - 27/08/2011 (Desconnexió de Sants)

2 comentaris:

  1. M’agradaria explicar-los una de les altres injustícies de la nostra ciutat: Igualada és una ciutat molt mal comunicada amb la resta de Catalunya, fins i tot tenint la línia d’FGC ja que el “carrilet ” (un tren de via estreta, lent i que sembla un tren del segle XIX) triga 1: 38 minuts en arribar a Barcelona perquè para a totes i cada una de les estacions, sense comptar amb cap tren directe . Igualada, sembla una ciutat aïllada de la resta de Catalunya ja que és l’única capital de comarca de l’àrea metropolitana de Barcelona que no té Rodalies. Fins i tot hi ha pobles més petits que arriben a tenir dues o tres línies de Rodalies, en canvi aquí res de res. Una de les nostres pitjors connexions és amb Manresa. Ja que si hi volem anar hem de fer el trajecte amb el carrilet fins a Martorell- Enllaç, fer transbord i agafar l’R5 cap a Manresa, fent aquest trajecte és perd un munt de temps ja que a més a més t’has d’esperar 45 minuts fins que arriba l’R5. La meva solució al problema de Manresa és construir una nova línia de Rodalies que anés de Manresa fins a Igualada i després cap a Vilafranca on enllaçaria amb l’R4 i la línia orbital de Rodalies, passaria per San Salvador de Guardiola i a Òdena si s’escau. I després d’Igualada que fes una parada a San Quintí de Mediona i directe a Vilafranca. Seria una gran inversió que tindria molt de futur, ja que hi han molts usuaris que donarien servei a aquesta nova línia de Rodalies. LA MEVA PREGUNTA ÉS: HI HA ALGUNA PROPOSTA PER IGUALADA PER CREAR UNA NOVA LÍNIA DE RODALIES? Ja sabem que hi ha una proposta de l’eix transversal, però nosaltres volem millor comunicació amb Vilafranca, manresa i Barcelona

    ResponElimina
  2. Hola! Benvingut i perdona per tardar tant en contestar. Per a Igualada lúnic projecte que hi havia era l'eix transversal, que des de Cervera baixaria a Igualada i marxaria cap a Manresa, solucionant un dels tres problemes que em planteges. El segon problema, la comunicació amb Barcelona, estaria sol·lucionada també amb l'eix transversal, ja que al projecte es considerava un ramal que baixés d'Igualada fins a Martorell paral·lel amb l'actual R6 però sense fer tantes voltes, i que es dedicaria a l'actual R6 i la R1 de les noves Rodalies de Lleida, que acabarà a Cervera possiblement s'ampliaria fins a Igualada per fer-hi connexió.

    Aquest nou tram Martorell-Igualada no deixaria en desús l'actual, que es convertiria en un tren-tram per donar servei a les estacions on actualment paren els FGC, ja que el nou tram no pararia a totes aquestes poblacions (suposo que sí a les més importants) per dotar de més eficiència el trajecte Igualada-Barcelona.

    Finalment, la connexió amb Vilafranca crec que seguirà moltes dècades éssent únicament realitzable passant per Martorell, ja que la zona té una densitat de població molt reduïda i seria inviable construir-hi una nova línia de Rodalies.

    Gràcies per la visita, i espero que t'hagi estat d'ajuda, tot i que fa molt de temps que vas entrar!

    Leo

    ResponElimina