dilluns, 28 de novembre de 2011

Futur de la Xarxa Ferroviària de Catalunya

Bones! Fa molt de temps que no escric res aquí, sobretot perquè la inversió en obra pública ha estat la retallada proporcionalment més important dins dels departaments de la Generalitat de Catalunya.

Segurament, tots els projectes de Metro (excepte algun tram de la L9), Tramvia, Rodalies, Busos i FGC estaran paralitzats fins d'aquí a molts anys per la crisi econòmica, excepte l'estació de La Sagrera.

A continuació, exposo tots els projectes que hi havia per a la xarxa ferroviària, en negreta els que s'estan fent:


Bus:
  • Retbus
Metro:
  • L1 Hospital de Bellvitge - El Prat Intermodal (1 estació)
  • L1 Fondo - Badalona Pompeu Fabra (4 estacions) i possible ampliació a Badalona Mar (+1)
  • L2 Sant Antoni - Parc Logístic (6 estacions) i continuació amb la L9 a l'Aeroport
  • L3 Zona Universitària - Sant Feliu Centre (7 estacions)
  • L4 La Pau - La Sagrera (3 estacions)
  • L5 Ernest Lluch (1 estació) 
  • L9/L10 Aeroport T1 / Polígon Pratenc - Collblanc (26 estacions)
  • L9/L10 Collblanc - La Sagrera (14 estacions)
FGC:
  • L6 Reina Elisenda - Finestrelles | Sant Joan Despí (3 estacions)
  • L8/S33/S4/S8/R5/R6 Espanya - Gràcia (3 estacions) amb posterior ampliació a Glòries i Besòs Parc
  • L6/L7/S1/S2/S5/S55 Cua de Maniobres a Plaça Catalunya
  • L6/L7/S1/S2/S5/S55 Reforma de Gràcia
  • S1 Terrassa Rambla - Terrassa Nacions Unides (Can Roca)
  • S2 Sabadell Estació - Ca n'Oriac
  • R6 Eix Transversal (Igualada - Martorell) i TrenTram a l'actual trajecte


Rodalies:
  • Intercanviador La Torrassa
  • R1 Desdoblament Arenys - Blanes
  • R2 Aeroport T2 - Aeroport T1
  • R2 Estació de Serguerar
  • R3 Desdoblament Montcada - Vic
  • R4 Soterrament de Sant Feliu de Llobregat 
  • R8 Estacions de Santa Perpètua Can Folguera i Baricentro
  • Intercanviadors de Cerdanyola R4/R8 i Mollet R3/R8
  • R8 Vilafranca - Martorell i Granollers Centre - Sant Celoni

Macroprojectes:
  • La Sagrera TGV
  • TGV Sants - La Sagrera - Frontera Francesa
  • Connexió Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia

2 comentaris:

  1. trobo que fer una connexió, plç Cat. <-> Pssg. de Gràcia, es una mica absurd son dos estacións diferents i que estan bastant distans per anar d'un lloc a un altre! només pensar d'anar de L3 catalunya a Renfe Pssg. Gràcia, quina mandra! si ja la gent no fa el passadis aquell! xD

    el RETBUS es super estrany que el paralitzin si ja tenen els busos, que els vaig veure! però bé això va com va!

    ResponElimina
  2. Doncs jo trobo que la connexió pl. Cat-Pg. Gràcia és lògica, de fet estic segur que des del metro de Gran Via hi deu haver més o menys el mateix tant per arribar a rodalies de Pg. de Gràcia com a rodalies de Pl. Catalunya. I d'altra banda trobo que és positiu connectar-ho.

    ResponElimina