dimarts, 17 d’abril del 2012

Tram Barcelona: La proposta racional

Xavier Trias, com tots els polítics, té un gran defecte, el de buscar més el vot que l'eficiència de les seves polítiques. Si algun dia ha de triar entre una decisió A que comporti una mala gestió, però paradoxalment li generi una intenció de vot més alta, i una de B que sigui una gestió impoluta però que el penalitzi electoralment, sens dubte, sapigueu que escollirà la A. Perquè és un polític, no un tècnic de l'Ajuntament de Barcelona. 

El que estan fent els tècnics del cap i casal és aconsellar el nou govern de Convergència i Unió que, si vol unir les dues xarxes de tramvia que hi ha a la ciutat, la millor opció és per l'Avinguda Diagonal, recta, ampla, i la via més curta entre les places de Francesc Macià i de les Glòries Catalanes.

Però Trias és polític i no hi ha manera que entri en raó. El motiu de la seva negativa és ben fàcil: Aquesta opció va ser plantejada pel seu predecessor, el socialista Jordi Hereu, que, com recordem, sentencià el seu govern a la ciutat pel referèndum dut a terme sobre la reforma de la Diagonal, que fou un fracàs absolut i no serví per absolutament res a part de deixar-s'hi un munt de diners.

El projecte s'hagués hagut de dur a terme directament, no consultar-ho, perquè la gent és molt reticent a les obres a prop de casa seva. Però en comptes de plantar cara al problema, Trias fuig i escull una opció A, ineficient, més cara i menys útil per a la mobilitat de l'Àrea Metropolitana, però que el farà sortir del pas sense tacar-se les paperetes.

Aquesta opció és unir els Trams per Urgell, Provença i Cartagena (5'06 km), fent un zig zag horrible per l'Eixample amb un gir molt tancat de Provença a Cartagena, superposant-se per superfície amb la línia 5 del metro i amb les línies 33, 34, 43 i 44 de bus en la seva part central. L'alternativa que proposa, però que a ell personalment no li agrada, i amb raó, és baixar tot Urgell fins Gran Via de les Corts Catalanes, i prendre aquesta direcció Besòs fins arribar a Glòries (5'08 km). Aquesta altra també es superposa amb les línies L1 i L2 del metro i amb tants busos que ni els anomenaré per aquí.

La opció de la Diagonal (3'86 km) no se superposa amb cap línia de bus ni de metro, és la més curta i la més barata, però té un inconvenient. Va en contra del principi de trepitjar l'adversari de qualsevol manera, és a dir, de fer política.

Podeu llegir el mateix article a Política i Conflictes del Món Actual

dilluns, 28 de novembre del 2011

Futur de la Xarxa Ferroviària de Catalunya

Bones! Fa molt de temps que no escric res aquí, sobretot perquè la inversió en obra pública ha estat la retallada proporcionalment més important dins dels departaments de la Generalitat de Catalunya.

Segurament, tots els projectes de Metro (excepte algun tram de la L9), Tramvia, Rodalies, Busos i FGC estaran paralitzats fins d'aquí a molts anys per la crisi econòmica, excepte l'estació de La Sagrera.

A continuació, exposo tots els projectes que hi havia per a la xarxa ferroviària, en negreta els que s'estan fent:


Bus:
  • Retbus
Metro:
  • L1 Hospital de Bellvitge - El Prat Intermodal (1 estació)
  • L1 Fondo - Badalona Pompeu Fabra (4 estacions) i possible ampliació a Badalona Mar (+1)
  • L2 Sant Antoni - Parc Logístic (6 estacions) i continuació amb la L9 a l'Aeroport
  • L3 Zona Universitària - Sant Feliu Centre (7 estacions)
  • L4 La Pau - La Sagrera (3 estacions)
  • L5 Ernest Lluch (1 estació) 
  • L9/L10 Aeroport T1 / Polígon Pratenc - Collblanc (26 estacions)
  • L9/L10 Collblanc - La Sagrera (14 estacions)
FGC:
  • L6 Reina Elisenda - Finestrelles | Sant Joan Despí (3 estacions)
  • L8/S33/S4/S8/R5/R6 Espanya - Gràcia (3 estacions) amb posterior ampliació a Glòries i Besòs Parc
  • L6/L7/S1/S2/S5/S55 Cua de Maniobres a Plaça Catalunya
  • L6/L7/S1/S2/S5/S55 Reforma de Gràcia
  • S1 Terrassa Rambla - Terrassa Nacions Unides (Can Roca)
  • S2 Sabadell Estació - Ca n'Oriac
  • R6 Eix Transversal (Igualada - Martorell) i TrenTram a l'actual trajecte


Rodalies:
  • Intercanviador La Torrassa
  • R1 Desdoblament Arenys - Blanes
  • R2 Aeroport T2 - Aeroport T1
  • R2 Estació de Serguerar
  • R3 Desdoblament Montcada - Vic
  • R4 Soterrament de Sant Feliu de Llobregat 
  • R8 Estacions de Santa Perpètua Can Folguera i Baricentro
  • Intercanviadors de Cerdanyola R4/R8 i Mollet R3/R8
  • R8 Vilafranca - Martorell i Granollers Centre - Sant Celoni

Macroprojectes:
  • La Sagrera TGV
  • TGV Sants - La Sagrera - Frontera Francesa
  • Connexió Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia

dijous, 4 d’agost del 2011

Cronologia de Mapes de Rodalies

Fins 2005

2005 - 2006

2006 - 2008

2008 - 2009

2009 (1)

2009 (Tall 1 Túnel Catalunya)

2009 (Tall 2 Bypass Glòries)

2009 (Tornada a la Normalitat)

2009 (Tall 3 Túnel Meridiana)

2009 - 2011

20/02/2011 - 25/06/2011

26/06/2011 - 03/08/2011

04/08/2011 - 27/08/2011 (Desconnexió de Sants)

diumenge, 24 de juliol del 2011

Xarxa Ferroviària de Catalunya

Aquest és un mapa de tota la xarxa ferroviària de Catalunya respetant la fidelitat de les formes. Hi ha FGC, Rodalies, Regionals i la línia de la Pobla de Segur. Si hi ha algun error, dieu-m'ho!  Els trams amb més de 2 línies estan representats en gris clar.


dilluns, 11 de juliol del 2011

Estat de les Obres a la L9: 11-07-2011

Túnel no excavat / Túnel excavat / Túnel amb llosa / Llosa, via i catenària / Túnel en servei


Avui el conseller Lluís Recoder, i els batlles Núria Marín (L'Hospitalet) i Xavier Trias (Barcelona) han visitat les obres de la L9 i la L10 a l'estació de Collblanc, la que serà final de línia en previsió al 2014.

Les novetats d'avui han estat un nou mapa (tot i que desactualitzat, segurament era d'abril) de les obres amb els percentatges de cada estació, imatges de l'andana superior de Collblanc (les podeu trobar a www.gencat.cat/ptop/) i la represa de la perforació per part de la tuneladora que estava aturada al carrer Radi amb la Carretera del Prat, prop d'Ildefons Cerdà.

Situació de les Tuneladores:

Tuneladora Motors - Gornal: Activa, a 250 metres d'Ildefons Cerdà
Tuneladora Zona Universitària - Mandri: Parada a Manuel Girona
Tuneladora La Sagrera - Mandri: Activa, entre Muntanya i Lesseps 

L'estat de les estacions és aquest:

Nom de l'Estació (Tram Central, Només L9, Només L10)
Percentatge de l'Obra Civil finalitzada (Construcció del Pou i coses gruixudes)
Percentatge de l'Arquitectura finalitzada (Ascensors, Escales Mecàniques, Senyalització, Decoració...) 

Aeroport T1
100%
90%

Ciutat Aeroportuària (paralitzada)
100%
65%

Aeroport T2
100%
90%


Mas Blau
98%
80%

Sant Cosme
100%
100%

El Prat Centre
100%
100%

El Prat Intermodal
99%
70%

Eixample Nord (paralitzada)
98%
45%

Verge de Montserrat
100%
40%

Mercabarna
100%
100% 

Parc Logístic
100%
100%

Fira 2 | Pedrosa
100%
100% 

Europa | Fira
100%
100%

Polígon Pratenc
0%
0%

Zona Franca Nova Zal
100%
0%

Zona Franca Zal
100%
0%

Zona Franca Port
100%
0%

Zona Franca Litoral
100%
0%

Motors
0%
0%

Foc Cisell
95%
0%

Foneria
95%
0%

Ildefons Cerdà
95%
0%

Provençana
95%
0%

Gornal
98%
0%

Torrassa
98%
0% 

Collblanc
98%
0%

Camp Nou
70%
0%

Zona Universitària
95%
0%

Campus Nord (paralitzada)
6%
0%

Manuel Girona (paralitzada)
0%
0%

Prat de la Riba (paralitzada)
1%
0%

Sarrià (paralitzada)
14%
0%

Mandri (paralitzada)
23%
0%

El Putxet (paralitzada)
18%
0%

Lesseps (paralitzada)
92%
0%

Muntanya (paralitzada)
0%
0%

Sanllehy (paralitzada)
42%
0%

Guinardó | Hospital de Sant Pau (paralitzada)
95%
0%

Plaça Maragall
97%
0%

La Sagrera (Recordeu que ara la L9 / L10 utilitza el túnel de la L4)
35%
0%

Estació de la Sagrera TGV
15%
0%

Santa Rosa
99%
95%