dilluns, 11 de juliol del 2011

Estat de les Obres a la L9: 11-07-2011

Túnel no excavat / Túnel excavat / Túnel amb llosa / Llosa, via i catenària / Túnel en servei


Avui el conseller Lluís Recoder, i els batlles Núria Marín (L'Hospitalet) i Xavier Trias (Barcelona) han visitat les obres de la L9 i la L10 a l'estació de Collblanc, la que serà final de línia en previsió al 2014.

Les novetats d'avui han estat un nou mapa (tot i que desactualitzat, segurament era d'abril) de les obres amb els percentatges de cada estació, imatges de l'andana superior de Collblanc (les podeu trobar a www.gencat.cat/ptop/) i la represa de la perforació per part de la tuneladora que estava aturada al carrer Radi amb la Carretera del Prat, prop d'Ildefons Cerdà.

Situació de les Tuneladores:

Tuneladora Motors - Gornal: Activa, a 250 metres d'Ildefons Cerdà
Tuneladora Zona Universitària - Mandri: Parada a Manuel Girona
Tuneladora La Sagrera - Mandri: Activa, entre Muntanya i Lesseps 

L'estat de les estacions és aquest:

Nom de l'Estació (Tram Central, Només L9, Només L10)
Percentatge de l'Obra Civil finalitzada (Construcció del Pou i coses gruixudes)
Percentatge de l'Arquitectura finalitzada (Ascensors, Escales Mecàniques, Senyalització, Decoració...) 

Aeroport T1
100%
90%

Ciutat Aeroportuària (paralitzada)
100%
65%

Aeroport T2
100%
90%


Mas Blau
98%
80%

Sant Cosme
100%
100%

El Prat Centre
100%
100%

El Prat Intermodal
99%
70%

Eixample Nord (paralitzada)
98%
45%

Verge de Montserrat
100%
40%

Mercabarna
100%
100% 

Parc Logístic
100%
100%

Fira 2 | Pedrosa
100%
100% 

Europa | Fira
100%
100%

Polígon Pratenc
0%
0%

Zona Franca Nova Zal
100%
0%

Zona Franca Zal
100%
0%

Zona Franca Port
100%
0%

Zona Franca Litoral
100%
0%

Motors
0%
0%

Foc Cisell
95%
0%

Foneria
95%
0%

Ildefons Cerdà
95%
0%

Provençana
95%
0%

Gornal
98%
0%

Torrassa
98%
0% 

Collblanc
98%
0%

Camp Nou
70%
0%

Zona Universitària
95%
0%

Campus Nord (paralitzada)
6%
0%

Manuel Girona (paralitzada)
0%
0%

Prat de la Riba (paralitzada)
1%
0%

Sarrià (paralitzada)
14%
0%

Mandri (paralitzada)
23%
0%

El Putxet (paralitzada)
18%
0%

Lesseps (paralitzada)
92%
0%

Muntanya (paralitzada)
0%
0%

Sanllehy (paralitzada)
42%
0%

Guinardó | Hospital de Sant Pau (paralitzada)
95%
0%

Plaça Maragall
97%
0%

La Sagrera (Recordeu que ara la L9 / L10 utilitza el túnel de la L4)
35%
0%

Estació de la Sagrera TGV
15%
0%

Santa Rosa
99%
95%

dijous, 26 de maig del 2011

Proposta per a l'R7 i l'R8

Aquí teniu la meva proposta envers les línies R7 i R8 de Rodalies de Catalunya:


dimarts, 24 de maig del 2011

L'oblit a Ildefons Cerdà i altres propostes

La plaça del cinc d'oros ha quedat buida de sentit i/o homenatge al retirar l'estàtua de la victòria franquista. A partir d'aquí, i com estem en campanya, els partits polítics han expressat les seves postures envers la plaça. Uns a la república, uns a Catalunya, a Espanya i a la monarquia. Jo dic la meva.

El màxim deshonor que s'ha fet en aquesta ciutat ha estat al creador d'una de les seves singularitats més destacables i reconegudes. Ildefons Cerdà ha acabat en una plaça, oblidat, sense cap estàtua ni reconeixement, buida enmig de dues vies de trànsit abundant i sense cap tipus de vida. Ah, sí, gespa. A la rotonda. El més indigne de tot és que fins i tot, la plaça és a quilòmetre i mig de la seva gran obra, l'eixample barceloní.

Jo proposo per a ell la plaça del cinc d'oros, que és en un lloc molt cèntric i a l'eixample.

Per altra banda, l'estació dels FGC d'Ildefons Cerdà ni és a la plaça, i pot ser molt més acurat i precís el nom de Ciutat de la Justícia, que ja apareix a les parets de l'andana, més gros i tot que el nom vertader de l'estació.

Un altre punt que no em canso d'insistir-hi és el nom de l'estació de Santa Coloma. Fins l'any 1992, quan es posà en funcionament Fondo, ho podia entendre, era l'única estació al seu terme municipal. Quan es féu Fondo potser encara, perquè només n'eren dues. Però ara amb la L9, han aparegut Can Zam, Singuerlín, Església Major, Santa Rosa i Can Peixauet.

No seria també més acurat i precís posar-li Plaça de la Vila, que és on es situa? O a molt estirar, Santa Coloma Plaça de la Vila, per als més conservadors.

Un altre dubte que tinc envers el nomenclàtor, i que va per llarg, és el de les Sagreres.

La Sagrera, abans Sagrera i a Rodalies La Sagrera - Meridiana, ha provocat ja un altre cas de noms que no es corresponen entre serveis. No seria més lògic que TMB l'hagués rebatejat directament com a La Sagrera Meridiana també? Quan s'obri l'altra Sagrera què farem?

Que aquesta també deixa-la córrer, que li han posat noms de tots colors; que si Internacional, Europa, Sant Martí, Mercè Rodoreda, Alta Velocitat, TGV, AVE, Pont del Treball... Jo voto per una personalitat, ja que a València hi ténen Joaquín Sorolla i a Màlaga María Zambrano, i em sembla una bona idea. Però sigui com sigui, que es decideixin d'una vegada, i que deixin de taladrar al personal.

Aquí teniu exemples d'estacions que enllaçen amb altres que no ténen el mateix nom o d'altres que no ténen correspondència però s'anomenen igual.

Av. Carrilet (L1)
L'Hospitalet - Av. Carrilet (L8 S33 S4 S8 R5 R6) > Av. Carrilet

Rambla Just Oliveras (L1) > L'Hospitalet Centre
L'Hospitalet de Llobregat (R1 R3 R4 R12)

Espanya (L1 L3)
Plaça Espanya (L8 S33 S4 S8 R5 R6) > Espanya

Catalunya (L1 L3)
Plaça Catalunya (L6 L7 S1 S2 S5 S55 R1 R3 R4 R12) > Catalunya

Clot (L1 L2) > Clot
El Clot - Aragó (R1 R2 R11) > Clot

La Sagrera (L1 L5 L9 L10) > La Sagrera | Meridiana
La Sagrera - Meridiana (R3 R4 R12) > La Sagrera | Meridiana

Fabra i Puig (L1)
Sant Andreu Arenal (R3 R4 R7 R12) > Fabra i Puig

Torre Baró | Vallbona (L11)
Torre del Baró (R3 R4 R7 R12) > Torre Baró | Vallbona

Barcelona Sants (R1 R2 R3 R4 R11 R12 R13 R14 R15 R16)
Sants Estació (L3 L5) > Estació de Sants

Bellvitge (L1)
Gornal (L8 S33 S4 S8 R5 R6)
Bellvitge (R2)
Gornal (L9 L10)

Barceloneta (L4) > Barceloneta | Estació de França
Estació de França (R2 R13 R14 R15 R16)

Sant Andreu (L1)
Sant Andreu Comtal (R2 R11) > Sant Andreu

Martorell (R4 R8)
Martorell Central (S4 S8 R5 R6) > Martorell Centre

Volpelleres (S2 S55)
Sant Cugat del Vallès (R8) > Sant Cugat | Volpelleres

Sant Vicenç - Castellgalí (R5)
Sant Vicenç de Castellet (R4 R12)

Diagonal (L3 L5)
Provença (L6 L7 S1 S2 S5 S55)

Llevant | Les Planes (T2)
Hospital Sant Joan Despí | TV3 (T3)

Estació de Sant Adrià (T4 T6)
Sant Adrià de Besòs (R1)


Ictinea: un Projecte fet de fum

Amb la victòria de CiU a l'ajuntament de Barcelona, que van dir que serien el govern de les persones i no el dels macroprojectes d'Hereu.

Doncs chapó per Trias, que comença amb una mentida. Digueren que farien un nou barri d'estudiants, rollo campus, a Montjuïc, entre el Paraŀlel i la Zona Franca, a la part del port. Allà es suprimiria una part del port i es construirien pisos (la dreta, per variar...) que serien per a estudiants.

Deixant a banda la situació politica, jo vaig a la part del transport.

El barri Ictinea, que és així com el volen anomenar, estaria comunicat pel bus 107 (el del cementiri xd), i per altra banda, res de res, ja que metro no és gaire factible, com no sigui en viaducte o tunelat per dins de Montjuïc.

La questió estaria en posar en servei un bus entre Foc Cisell (L2 i L10) i Paraŀlel (L3 i en el meu projecte, L6, actualment L2).

O una altra allargar la L2 des de Paraŀlel pel moll, Ictinea i fins Motors, si algun dia s'arriba a obrir.

La pregunta és: Si s'ha aturat el barri de la Marina del Prat Vermell, on hi havia d'haver metro, i ara es vol fer un barri nou, perquè no es fa el barri d'estudiants allà, que a més tindrien metro a Motors i deixem de construir per construir?

dissabte, 21 de maig del 2011

Recull de Mapes: Metro BCN

Estat de les obres de la L9 a Maig 2011.

Mapa del meu PDI al 2030 sobre el terreny.

Mapa de les línies transversals del Metro de Barcelona.

Mapa per a PMR del metro. Sobren Catalunya i Sants - Estació.

Mapa del Pla de Besòs Sud.

dijous, 19 de maig del 2011

R8, la nova línia de Rodalies


Aquest 26 de Juny de 2011 naixerà l'R8, la línia que anirà de Martorell a Granollers passant per Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola UAB, Baricentro, Santa Perpètua Can Folguera, Mollet Sant Fost i Montmeló.

Seguim en la tònica de nomenclàtors enrrabassats (aquesta línia és una proposta del tripartit que havia de ser un servei de la R7),

La qüestió és que el color no se sap, jo apostava pel blau fosc, però al ser la R11 també així potser n'agafen el marró o fins i tot el rosa.

Suposo que per a senyalitzar correctament i duradora les estacions a Mollet, Montmeló i Granollers acabaran amb la conya de R2sud, R2 i R2nord, que el color de la Nord és maco, però les senyalitzacions són molt complicades. Restabliment de l'R10 i punt.

PD: Al fibal han decidit que la R7 tingui un color més clar del lila, quasi lavanda, i la R8 un color lila fosc. Al telenotícies han informat que la cosa queda així:

R1 - Ja no anirà per horaris entre Barcelona i Mataró sinó per freqüències. P.Ex. 6 minuts entre les 8:30 i les 9:30.

R2 - Tot igual, un desastre.

R3 - Reforç pel matí amb un tren L'H - Vic.

R4 - Freqüència com un metro entre L'Hospitalet i Terrassa. Absorbeix els trens de la R7 entre Sant Andreu Arenal i L'H.

R7 - Es queda en una línia ridícula entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola UAB. De 15 estacions a 6. Els universitaris estaràn contents amb la connectivitat.

R8 - Martorell - Granollers, ja l'he explicada. No se sap si funcionaran les estacions de Baricentro i Santa Perpètua Can Folguera.