La ciutat de Granollers ha arribat a un punt en què la seva mobilitat comença a ser ferragosa i complicada.
La quantitat de cotxes sumat a poques vies amples i l'existència d'una xarxa de transport públic (autobús) precària accentua aquest fet. Per a això, que jo no me'n estic, d'obres faraòniques, n'he pensat una per a Granollers.
Això podria haver estat en comptes de soterrar el tram de Montmeló, que està quedant una aberració de lleig i a més, no està soterrat del tot, i queda horrible.
La qüestió estaria en soterrar el tram entre Granollers Centre i Les Franqueses | Granollers Nord. Aquest trajecte ja està per sota del nivell de les edificacions de la zona i no caldria gaire obra, ja que, com qui diu, és fotre-hi un sostre al més pur estil Montmeló.
Complicat per l'afectació en la circulació, s'hauria de fer quan el corredor del TGV estigués acabat per desviar-hi els Regionals i Llarga Distància.
En cas de que s'hagués de parar la circulació tocaria fer-ho a l'estiu i s'hauria d'habilitar un servei d'autobus entre Granollers Centre, Les Franqueses i Cardedeu que garantís la continuitat, ja que l'estació de Franqueses només és un baixador i no permet la mobilitat dels trens entre les vies. El paper de terminal recauria a Cardedeu, que també té tres vies.
Deixant de banda l'afectació i l'execució, l'espai que quedaria sobre les vies serviria per desenvolupar un transport que serviria per descongestionar la capital vallesana: un tramvia urbà.
Aquest hauria de discórrer des del naixement del carrer Lluís Companys i baixar pel carrer de Colom per arribar a l'estació de Granollers Centre. Allà prendria el carrer Llevant per elevar-se i passar per sobre del corredor ara al descobert. Seguiria fins el carrer de Francesc Ribas i allà es bifurcaria. Un ramal aniria cap a l'estació de Les Franqueses | Granollers Nord i l'altre pujaria per Francesc Ribas fins Joan Prim, on giraria per trobar Torras i Bages i creuar el riu i acabar a Granollers Canovelles, enllaçant amb la línia R3 de Rodalies.
La quantitat de cotxes sumat a poques vies amples i l'existència d'una xarxa de transport públic (autobús) precària accentua aquest fet. Per a això, que jo no me'n estic, d'obres faraòniques, n'he pensat una per a Granollers.
Això podria haver estat en comptes de soterrar el tram de Montmeló, que està quedant una aberració de lleig i a més, no està soterrat del tot, i queda horrible.
La qüestió estaria en soterrar el tram entre Granollers Centre i Les Franqueses | Granollers Nord. Aquest trajecte ja està per sota del nivell de les edificacions de la zona i no caldria gaire obra, ja que, com qui diu, és fotre-hi un sostre al més pur estil Montmeló.
Complicat per l'afectació en la circulació, s'hauria de fer quan el corredor del TGV estigués acabat per desviar-hi els Regionals i Llarga Distància.
En cas de que s'hagués de parar la circulació tocaria fer-ho a l'estiu i s'hauria d'habilitar un servei d'autobus entre Granollers Centre, Les Franqueses i Cardedeu que garantís la continuitat, ja que l'estació de Franqueses només és un baixador i no permet la mobilitat dels trens entre les vies. El paper de terminal recauria a Cardedeu, que també té tres vies.
Deixant de banda l'afectació i l'execució, l'espai que quedaria sobre les vies serviria per desenvolupar un transport que serviria per descongestionar la capital vallesana: un tramvia urbà.
Aquest hauria de discórrer des del naixement del carrer Lluís Companys i baixar pel carrer de Colom per arribar a l'estació de Granollers Centre. Allà prendria el carrer Llevant per elevar-se i passar per sobre del corredor ara al descobert. Seguiria fins el carrer de Francesc Ribas i allà es bifurcaria. Un ramal aniria cap a l'estació de Les Franqueses | Granollers Nord i l'altre pujaria per Francesc Ribas fins Joan Prim, on giraria per trobar Torras i Bages i creuar el riu i acabar a Granollers Canovelles, enllaçant amb la línia R3 de Rodalies.
La funció més important d'aquest tramvia seria recollir la gent per a arribar a les diferents estacions de tren del municipi, tres, que estan mal conectades entre sí, i provocar una disminuició de l'ús del vehicle privat fins i tot de gent que l'utilitza per a anar a Barcelona.
També serviria d'enllaç entre les estacions de la R2/R11 i la R3, que actualment, la correspondència més propera és Sants, o els Sant Andreus amb una estació de metro pel mig.
Me gusta, creo que es uan buena propuesta, pero los políticos creo que no están por aceptar propuestas que mejorarian el transporte si no para mantener sus privilegios.
ResponElimina