dilluns, 11 d’abril del 2011

Projecte Intercanviador Trinitat Vella


Aquesta estació, ara deixada de la mà de déu, es convertirà en un pol rellevant d'interconnexió un cop hi arribi la L3 des de Trinitat Nova.

Aquesta simple ampliació d'una sola parada farà que el trajecte entre Santa Coloma i Trinitat Nova passi d'11 parades amb dos transbords a 3 amb només un canvi.

Per arrodonir-ho i guanyar una interconnexió major, es podria ampliar la L9 des de Can Zam.
 

Així el meu projecte d'intercanviador s'aplicaria des de l'actual estació de la L1, on l'andana direcció Hospital de Bellvitge s'ampliaria com si fós una andana central, ja que així seria. A l'altra banda de l'andana s'hi aturarien els combois de l'L3 i l'L9 terminals.

Finalment hi hauria una altra via darrere de reforç.

3 comentaris:

  1. Ampliar la L9 desde Can Zam, jo no n'estic d'acord amb aixó, pero si que cal ampliar la L3 cap a Trinitat Vella. Però estaria be, modificar la L11 actual per ferla anar per Meridiana fins a Fabra i Puig, conectant amb la L1. També tinc la meva propia proposta, aviam que et sembla: http://www.alephbcn.com/zona1/metro.html

    ResponElimina
  2. Però és millor fer un bon intercanviador amb tres línies a la Trinitat que no pas un intercanviador a Trinitat amb dues línies i un altre a Can Zam amb dues més. En qüestió de mobilitat queda una mica fluix..

    Jo en el meu projecte que tinc penjat a photobucket (una flipada monumental) faig passar la L11 per Can Dragó, Sant Andreu, Sagrera TGV, Bac de Roda, Parc Central del Poblenou, Llacuna, Marina, Ciutadella | Lluís Companys, Jaume I, Liceu, Sant Antoni i Espanya, seria algo així!

    ResponElimina
  3. Hola!
    he trobat aquest bloc per casualitat i resulta que precisament fa temps que hi dono voltes aquest tema, per lo que m'agradaria expressar-vos la meva opinió. al meu parer, la solució per l'intercanviador seria:

    -L3 prolongada fins a fondo substituint el tram des de L1 Trinitat Vella.

    -Possibilitat d'allargar la L1 fins a Montcada Bifurcació. Com que és d'ample ibèric, podria transcórrer per les vies de Renfe que van de St Andreu fins a aquesta estació, en el tram de superfície que va des del nus de la trinitat i
    que en l'actualitat no és utilitzat per cap tren de línea.

    -Estació de Rodalies R2 a Trinitat Vella, substituint a la de St Andreu Comtal (aquesta té menys sentit encara amb la nova estació de TAV-Sagrera).

    -I si es cau, la L9, podria arribar fins a Vallbona i Torre del Baró, fent transbord amb la L11 i rodalies R3,R4 i R7, amb una parada a mig camí que connectés amb la L1 (fa un parell d'anys vaig llegir que a la vora del riu hi havia previst construir-hi un nou barri).

    - A més reconvertiria la L4 des de Pg de Gràcia en línea de FGC, ja que connecta molt ràpidament amb el centre de Barcelona. Hi hauria com a mínim dues línees, una que acabés a Can Cuiàs, i l'altre, a partir de Vallbona es desviés cap a Cerdanyola o Montcada. Per sota plaça Catalunya podria connectar amb el metro del vallès, de manera que les línees d'aquesta no s'aturin allà sinó que més aviat continuin per aquest traçat.
    Pel que fa a l'altre segment de la L4, pot passar també per sota plaça cat i acabar a les andanes de les actuals L6 i L7 i fins i tot continuar amb un nou túnel fins a Plaça Universitat.

    -I per últim, donat que està prevista la construcció del túnel de montcada per la R4 i la R7, seria interessant que la R3 es desviés, venint de Vic, a l'alçada de Montmeló o Mollet pel traçat de la R2, transcorrent així fins a Bcn per doble via, guanyant a més velocitat comercial i correspondència amb la nova línea R8. Els trams que quedessin sense utilitzar de la R3 i la R4 que travessen Montada es podríen suprimir, o bé readaptar per a fer-hi passar la L1 o la línea de FGC que us comentava; o sinó tramvia, fent un traçat que aprofités l'espai que quedarà després del soterrament de la R2.

    -I per últim, no creieu que potser Montcada i Bifurcació pogués ser un intercanviador de Renfe (i metro si es cau), desviant la R2 cap a aquesta estació?? entre aquesta estació i St Andreu ja hi ha un ramal com us he comentat ja.

    sento haver-me anat una mica per les branques,

    salut!

    ResponElimina