Aquesta línia fou un projecte endegat per l'últim govern de Convergència i Unió abans de l'inici del tripartit. Estava pensada per ser de l'estil faraònic de la L9 i uniria Sarrià amb Pedralbes, Esplugues, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels. El color seria beige, tot i que al no haver arribat a concloure's, hi ha versions del logo amb color des de salmó fins marfil.
El tripartit, al veure que el projecte era ineficient i amb massa voltes, el substituí per diverses ampliacions d'altres línies, de les quals no se n'ha dut cap a terme.
Aquestes són:
L1 des d'Hospital de Bellvitge fins El Prat i Sant Boi.
L3 des de Zona Universitària per Esplugues, Sant Just i Sant Joan fins Sant Feliu.
L6 de Reina Elisenda a Finestrelles per Pedralbes.
R3 de L'Hospitalet per Cornellà, Sant Boi, Viladecans i Gavà fins Castelldefels.
Així, la L12 quedà oblidada com un polèmic projecte incoherent.
Però ara ha sorgit la reforma de l'estació de Gràcia de la Barcelona-Vallès, en la que es reformaran les vies i les andanes i s'adaptarà a PMR. En l'informe d'aquest projecte, a part de la destruncalització de les línies L6 i L7 es planteja també la reestructuració dels serveis d'FGC, creant-ne un de nou des de Catalunya fins Les Planes.
Així, seria una línia com la L8 a la Llobregat-Anoia, fins la última estació de la primera corona (si me'n recordo us penjo el projecte constructiu de Gràcia).
A les obres del futur intercanviador li queden dos anys, fins 2013, per ser acabades, així que haurem d'esperar a aleshores per veure què s'acaba configurant.
En la meva opinió, les línies FGC s'haurien d'assemblar més a les de Rodalies de Catalunya, tot i que d'això en parlaré a un altre post.
Només afegir una cosa, la famosa i desastrosa L12, també anava a passar per St.Just Desvern.
ResponElimina(El color, en teoria havia de ser gris).
El color era beige (es decidí el 16 de Juliol de 2002) però no es sabia encara la tonalitat exacta. El Periódico va fer un article amb un mapa i els tons en la gamma pantone, i la L12 tirava més cap al salmó.
ResponEliminaJo crec que el L12 hauria de fer Sarriá-Reina Elisenda-Finestrelles - Esplugues - Sant Just Desvern - Sant Feliu i Sant Vicenç dels Horts. La L3 ampliarla cap a Sant Boi passant per Cornellà i Esplugues. La ampliació L1 fins al Prat i prou. Despres que desde FGC hi hagi una variant Sant Boi - El Prat - Aeroport. Es la meva opinió.
ResponElimina