divendres, 29 d’abril del 2011

Explicació sobre les deficiències de la R2

Estic al tren i tres dones estan discutint sobre com de malament va la línia R2 de Rodalies en la seva part nord (Barcelona - Sant Celoni).

Les queixes que ténen són les següents, però em fa vergonya dir-lis res perquè el tren va ple.

• "Baixa molta més gent a Cardedeu que a Granollers, haurien de portar tots els que acaben a Granollers fins Sant Celoni".

El problema està en què a Sant Celoni no hi ha una platja de vies tan extensa com per aparcar tots els trens que actualment romanen a l'estació de Granollers Centre. Òbviament la freqüència es podria augmentar, però no es podria doblar i aniria dessincronitzada amb la freqüència de pas entre Clot i Granollers.
• "Fa uns anys, jo anava de Cardedeu a Barcelona molt més rapid que ara. Aquest és el progrés" 
Actualment s'estan fent obres de millora a l'espai que ocuparà la macroestació de la Sagrera, i al ser les vies provisionals, la velocitat dels trens es veu afectada. Aquesta situació es produeix fins passat el nus de la Trinitat, i fa que els horaris s'hagin relaxat entre 5 i 10 minuts.

També a l'alçada de Montmeló les obres de soterrament de la línia de Rodalies i la línia del TGV provocaran, fins que es construeixi el calaix definitiu de la R2, un cert ralentiment en la velocitat dels trens.

• "Jo el que no entenc és la parada que fa el tren entre El Clot - Aragó i Passeig de Gràcia. No sé si es para a saludar l'àvia o què, perquè és tot recte"

El problema que té tota l'R2 des de l'inici a Sant Vicenç de Calders fins Maçanet és que utilitza el corredor del Mediterrani, per on passen els trens Regionals, Mitjana Distància i Llarga Distància. (No passen pas per la costa perquè a partir d'Arenys és via única). I el problema de l'aturada al túnnel és quelcom similar. Com els Regionals R13, R14, R15 i R16 comparteoxen via amb l'R2 des del sud fins Passeig de Gràcia (des d'on es desvien per anar a Estació de França, la seva terminal), el tren en direcció Aeroport a vegades coincideix smb un que surt de l'Estació de França i s'ha d'esperar fins que entra al túnnel d'Aragó. Aquesta és l'explicació, tot i que l'error és humà perquè no es modifiquen els horaris.

Tot i així, el problema desapareixerà quan totes aquestes línies finalitzin a la nova estació Sagrera, i no es bifurcaran amb la R2.

1 comentari:

  1. Però lo que s'hauria de fer es Aeroport - Maçanet (no? Allà hi ha prou vies ...) i si no hi han estacions per allà amb vies per aparcar trens crec. En tot cas, està clar que no han arreglat bé el tema dels recorreguts.

    ResponElimina