dissabte, 16 d’abril del 2011

L13: Més enllà del Besòs


Aquesta línia va ser un altre projecte del PDI 2001-2010 com la L12 que no es dugué a terme, però en comptes d'emmirallar-se en la L9, aquest era una versió de la L11. Un metro lleuger que anés des de Badalona fins l'hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti), com a continuació de la L2 des de Morera, per a salvar el desnivell (l'hospital és a una muntanya) que no podia assumir un metro convencional.

Aquest projecte va sofrir canvis i ampliacions tot i no haver-se dut a terme mai. L'original contemplava tres estacions, desde Morera a Can Ruti amb Canyet com a intermèdia. Després, amb la construcció del tram lila de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra es descobrí un fotimer de restes arqueològiques que bloquejaren la iniciativa de seguir fins Morera, i alguns proposaren la L13 des de Badalona Pompeu Fabra per Casagemes, Canyadó, Morera, Canyet i Can Ruti.

Posteriorment, amb el PDI 2010-2018 del tripartit la línia desaparegué i la L2 no passà de BPF.

Personalment crec que aquesta línia així com la plantejaven era una mica inútil, i el meu projecte el podreu veure en un altre post, que si me'n recordo, penjaré un enllaç aquí.

El color és una altra qüestió espinosa. La Generalitat proposà el rosa fucsia per simbolitzar una barreja de la L1, que en un futur també acabarà a Badalona Pompeu Fabra i la L2. Però els crítics han pensat (encertadament) que aquest color s'assembla massa a la L8, i més quan aquesta arribi a Besòs Parc.

 

2 comentaris:

  1. Estaría be que es fes, pero clar caldria conectar desde Morera fins a alguna estació de Metro, sigui el que sigui o el que hagi de ser. Podria conectar la L10 i L9 o podria ser una mena de metro lleger circular. Però es necessari conectar Badalona i Can Ruti, o poder es podria fer Can Ruti - Morera - Badalona Renfe.

    ResponElimina
  2. un dia d'aquests penjaré la meva proposta, a veure que et sembla!

    ResponElimina