dissabte, 9 d’abril del 2011

Granollers i l'R2

La ciutat de Granollers ha arribat a un punt en què la seva mobilitat comença a ser ferragosa i complicada.

La quantitat de cotxes sumat a poques vies amples i l'existència d'una xarxa de transport públic (autobús) precària accentua aquest fet. Per a això, que jo no me'n estic, d'obres faraòniques, n'he pensat una per a Granollers.

Això podria haver estat en comptes de soterrar el tram de Montmeló, que està quedant una aberració de lleig i a més, no està soterrat del tot, i queda horrible.

La qüestió estaria en soterrar el tram entre Granollers Centre i Les Franqueses | Granollers Nord. Aquest trajecte ja està per sota del nivell de les edificacions de la zona i no caldria gaire obra, ja que, com qui diu, és fotre-hi un sostre al més pur estil Montmeló.

Complicat per l'afectació en la circulació, s'hauria de fer quan el corredor del TGV estigués acabat per desviar-hi els Regionals i Llarga Distància.

En cas de que s'hagués de parar la circulació tocaria fer-ho a l'estiu i s'hauria d'habilitar un servei d'autobus entre Granollers Centre, Les Franqueses i Cardedeu que garantís la continuitat, ja que l'estació de Franqueses només és un baixador i no permet la mobilitat dels trens entre les vies. El paper de terminal recauria a Cardedeu, que també té tres vies.

Deixant de banda l'afectació i l'execució, l'espai que quedaria sobre les vies serviria per desenvolupar un transport que serviria per descongestionar la capital vallesana: un tramvia urbà.

Aquest hauria de discórrer des del naixement del carrer Lluís Companys i baixar pel carrer de Colom per arribar a l'estació de Granollers Centre. Allà prendria el carrer Llevant per elevar-se i passar per sobre del corredor ara al descobert. Seguiria fins el carrer de Francesc Ribas i allà es bifurcaria. Un ramal aniria cap a l'estació de Les Franqueses | Granollers Nord i l'altre pujaria per Francesc Ribas fins Joan Prim, on giraria per trobar Torras i Bages i creuar el riu i acabar a Granollers Canovelles, enllaçant amb la línia R3 de Rodalies.


La funció més important d'aquest tramvia seria recollir la gent per a arribar a les diferents estacions de tren del municipi, tres, que estan mal conectades entre sí, i provocar una disminuició de l'ús del vehicle privat fins i tot de gent que l'utilitza per a anar a Barcelona.

També serviria d'enllaç entre les estacions de la R2/R11 i la R3, que actualment, la correspondència més propera és Sants, o els Sant Andreus amb una estació de metro pel mig.
 

1 comentari:

  1. Me gusta, creo que es uan buena propuesta, pero los políticos creo que no están por aceptar propuestas que mejorarian el transporte si no para mantener sus privilegios.

    ResponElimina