dissabte, 19 de febrer del 2011

L11 Trinitat Nova - Can Cuiàs

L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs. 5 Estacions. 2'3 Km.
La línia 11, la primera del segle XXI al metro de Barcelona, és, amb perdó de la flamant L9/L10, la més atípica de tota la xarxa. Està constituïda com a metro lleguer subterrani d'una via, amb doble via a l'estació de Torre Baró | Vallbona, i es considera una extensió de la L4, que finalitza on aquesta comença, al node de Trinitat Nova. En aquesta estació comparteixen andana i hi ha una via per cada línia.

La línia fou projectada els anys 90 i la seva finalització fou el 2003. Dóna servei als barris de Torre Baró, Vallbona, Ciutat Meridiana, i el sector de Can Cuiàs, ja al terme de Montcada i Reixac.

Quatre de les seves estacions tenen només una andana (amb l'excepció de Torre Baró) i quatre també gaudeixen de la conducció automàtica, a excepció de Trinitat Nova ja que és compartida amb la L4 i no s'hi pot instaŀlar elsistema de detecció d'intrusions a la via.

 La línia ha rebut moltes crítiques degut a que per la seva composició una ampliació comportaria una reforma integral molt costosa, ja que el túnel no està preparat per a doble via i s'hauria d'ampliar, així com les estacions, que són molt més curtes i només permeten dos vagons. Aquestes ja són molt pròximes de per si, i una ampliació de les andanes suposaria una parada cada X metres que no valdria la pena. Els combois de la L11 són la sèrie 500, equivalents a la 2100 que ocupà els túnels de la L2, però amb 2 vagons només.

Els crítics (m'incloc) diuen que hauria estat millor ampliar la L4 fins la Ciutat Meridiana, però el llavors govern de Pujol, i Felip Puig com a conseller d'obres públiques, argumentaven que era a massa fondària per a metro convencional, argument molt qüestionable. Electoralment sortia molt a compte una línia nova de trinca, i l'ampliació de la L5 entre Horta i Vall d'Hebron fa caure l'argument.

Una altra hipòtesi era aprofitar-la i portar-la fins el centre de Montcada, però no s'ha fet cap proposta ferma de sumar estacions més enllà de Trinitat Nova en direcció a Barcelona.

3 comentaris:

  1. Una petita correcció: la serie que va circular per l'L2 i en la que s'inspiren els 500 es la 2100, la diferencia esta sobretot ellm el lloc de conduccio :p

    Aviam quan publiques el post de la L3, que es la primera on vaig treballar :p

    ResponElimina
  2. Es lamentable que s'hagi construit de aquella manera, quan es fa ultrasoterrat la L9 o la L5 ha arribat de horta a vall de hebrón o es preten fer arribar a través de montjuic la L2 fins al Prat-Aeroport. CIU i les seves menjades de tarro... Em temo que caldrà fer alguna linea que conecti montcada en algún moment per alguna altre banda. Ampliar L9 desde santa coloma? Aprofitar tunel d'horta que volen fer per fer una linea semi-metril per montcada? S'haura de pensar, però la L11 es la pitjor pensada de la historia.

    ResponElimina
  3. Joshua, ja he publicat la L3, m'ha costat, però al final ha sortit, ara només em falta la L8! Gràcies per la correcció, ara ho canvïo.

    Frede: CiU veia que se li acabava el xollo i sempre queda molt bé dir que farem noves línies de metro. La L9 des de Santa Coloma cap a Montcada deixaria Can Zam inoperativa, ja que està orientada cap al sud, i millor deixar-la amb els revolts que té ja de per si. El túnel d'Horta, si alguna vegada es fa, millor que sigui només fins a Cerdanyola. Jo sincerament, reformaria sencera la L11 i l'adaptaria a L4 per portar-la fins Montcada, o si no hi hagués res a fer, allargaria la L4 des de Trinitat Nova per la vessant de la C-17 cap a Montcada. Salut!

    ResponElimina