divendres, 25 de febrer del 2011

Merda per al Baix Llobregat

El títol d'aquest post reflecteix perfectament el que ha rebut la densa comarca en matèria d'infrastructures. Tant de CiU com del Tripi, cap dels dos ha sabut projectar una xarxa coherent per al Baix, només corredors patètics de recollida de gent per anar fins a Barcelona. Els projectes més evidents d'aquestes cagades són la tètrica L12 i la vergonyosa ampliació de la L3.

El que necessita la gent és anar també als municipis del voltant, i no menjar-se'n 50 abans d'arribar al barri del costat. L'únic projecte correcte en la meva opinió és el tram Cornellà - Castelldefels de Rodalies, tot i que em van decepcionar al ampliar-lo fins a Zona Universitària per fer el túnel a la Diagonal, tema que tractarem més endavant.

La L3 ha de ser quelcom directe. Zona Universitària - Sant Feliu per Mas Lluhí. Sant Joan Despí, per molt que el vulgui, no pot entrar en aquest projecte, perquè hipotecaria els municipis més enllà.

La meva proposta, que crec que no és meva, o sí parcialment, d'haver-ho barnissat amb tants fòrums per internet, és:

L3 Zona Universitària, Finestrelles, Sant Just, Mas Lluhí i Sant Feliu, i en una segona etapa, Falguera i creuar el Llobregat, ja que la interconnexió entre les dues ribes és deplorable. Res de duplicar trams amb les Rodalies. Aprofitem-les per fer una xarxa intermodal.

Un altre tema que em provoca úlceres bastant importants és l'ampliació de la L6. La volen fer en via única! És que no hem après de la L11? Des de Finestrelles té un potencial enorme, i la volen esguerrar. Aquesta podria ser una línia importantíssima per a que d'allà anés cap a Esplugues i Sant Joan Despí i a sobre seria molt recta i directa! Per altra banda em sembla vital portar-la a la riba est i enllaçar amb l'L8 al Molí Nou. Seria un corredor molt important que enllaçaria els ferrocarrils del Llobregat amb els del Vallès en menys de 10 parades, i descongestionaria en part els corredors d'FGC fins a Barcelona. Fins i tot, a part de doble via, faria alguns apartadors per a fer semidirectes entre Molí Nou, Finestrelles i Sarrià.

Última proposta i ja us deixo estar. Dues ampliacions curtetes: La T3 del Trambaix, per molt que l'alcalde/ssa es cagui en tothom, s'ha de portar per Laureà Miró, i evitar la volta per Esplugues. Una altra seria la L5, no cap a Sant Joan, que seria duplicar Rodalies, sinó enfonsar l'estació de Cornellà Centre, ja que és massa superficial per a una ampliació, i d'allà baixar fins la riba i creuar el riu fins Sant Boi.

Mapa esquemàtic i cutre de la idea
 

4 comentaris:

  1. Et Felicito Fill, la proposta de línia 3 fa anys que la reclamem a Sant Feliu, exactament com tu l'has descrit entrar per Mas Lluhí i un segona parada al centre

    ResponElimina
  2. Bé, aquesta part del projecte l'he recollida de diferents fòrums, jo només la incorporo :P

    ResponElimina
  3. Estic bastant d'acord però no estic pas d'acord que lo de Castelldefels-Cornellà (Renfe) que s'amplii per fer una parada a esplugues i despres per la diagonal fins a enllaçar amb sagrera meridiana (aixi ho proposaria jo) i desprès creant vilanova-vilafranca, es podria fer una bona linea circular: Vilafranca-Martorell-Cerdanyola UAB - Sagrera Meridiana - Diagonal-Esplugues - Cornellà - Castelldefels - Sitges/Vilanova...
    Però lo de la L6 que s'extengui en via doble desde on acaba ara i passant per esplugues, st just desvern - molins de rei - st boi per exemple, estaria be i fer L3 llavors que arribi fins cornellà - st boi? Bueno algo aixi. Ara tampoc tinc els planols al devant però està clar que estaria bé L6: Esplugues - st just desvern - st feliu i creuar el riu. I la L3 fer Esplugues - Cornellà - St Boi. Com ho veus tu?

    ResponElimina
  4. Home, jo crec que el curs natural de la L3 hauria de ser anar a Sant Feliu, per a Cornellà ja hi és la L5 i per a Esplugues hi seria la L6, i a Sant Boi totes dues, no crec que es necessiti portar la L3.

    Jo el portar les Rodalies per Esplugues tampoc sóc gaire partidari, em sembla molt més coherent el projecte que va presentar la PTP fa uns mesos amb l'esquema de "caramel" per al tercer túnel per Barcelona per Gràcia, i no pas el de la Diagonal, i donava uns molt bons arguments per a descartar-lo.

    ResponElimina