dimarts, 15 de març del 2011

L6 i L7

L6: Catalunya - Reina Elisenda. 9 estacions. 5'2 km.

Barcelona l'any 2001 va descobrir dues línies de metro, que s'afegiren a les cinc existents fins llavors. No eren noves però de cop "mig aparegueren" als mapes.
La L6 i la L7 ténen una història extranya i complicada, que intentaré separar de la línia Barcelona-Vallès. Per descomptat, van nàixer d'ella, amb la construcció de ramals dins la ciutat de Barcelona. 


La L7, primer coneguda simplement com la línia del Tibidabo o d'Avinguda Tibidabo, s'inaugurà el 1953, tot i que el túnel ja estava fet des d'almenys la guerra civil, tot i que no hi havia vies ni res. Les estacions no compartides fóren Plaza Molina, Núñez P. , Pádua i Avenida Tibidabo.

Amb l'arribada de la democràcia, es constituïren els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Llavors aquests prengueren una política alemanya de nomenclatura, que portà a batejar aquesta línia com a U7.
 
L7: Catalunya - Avinguda Tibidabo. 7 estacions. 3'9 km.
Mentrestant, la L6 es gestava des de Sarrià fins a Duque de Gandía (Reina Elisenda) i es completava l'any 1976. Amb l'arribada d'FGC, passaria a ser U6, i les seves estacions, a part de les compartides Catalunya, Provença i Gràcia, eren Sant Gervasi, Muntaner, La Bonanova, Les Tres Torres, Sarrià i la terminal Reina Elisenda.

Per no liar més, perquè als anys '90 teníem L1, L2, L3, L4, L5, U6, U7, S1, S2, S3, S33, S4, S5, S55, S7, S8, R5, R6, 1, 2, 3 i 4, es decidí unificar ni que fós una miqueta la nomenclatura. Així el 2001 les líbies U6 i U7 passaren a ser L6 i L7 i el 2003 la S3 es convertí en L8.

La veritat és que no han sofert gaires canvis des de la seva apertura. Fa uns anys es creà un passadís de connexió entre Sant Gervasi i Plaça Molina, perquè era una tonteria que fóren separades a pocs metres de distància, i ara les dues estàn esperant la L9/L10, que els passarà per Sarrià i El Putxet.

Les dues ténen sengles projectes, una d'ampliació i l'altra de "no molestis, collons", que consisteixen en ampliar la L6 des de Reina Elisenda fins Finestrelles | Sant Joan de Déu i enllaçar amb la L3, passant per Monestir de Pedralbes i Eulàlia d'Ànzizu.

L'altre, per la L7, és, aprofitant la reforma que s'està fent a l'estació de Gràcia, destruncalitzar-la per a que acabi allà i no ocupi freqüència al tram central de la Barcelona-Vallès, que utilitzarien els trens de Sabadell i Terrassa. Així la L7 passaria de 7 a 5 estacions. Algun dia penjaré el meu propi projecte de la L7.

Per altra banda, em queixo de l'ampliació de la L6, que volen realitzar en via única. Vosaltres mateixos, us quedarà una altra L11...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada