dilluns, 7 de març del 2011

RetBus: No era per al Gener de 2011?

Fa ja unes setmanes que em plantejo què se n'ha fet del projecte dels RetBus, allò que ens plantejaven els polítics com a transport intermig entre el bus convencional i el tramvia o metro, una xarxa simple de busos ràpids que circularien per tota Barcelona, i arribarien a l'Hospitalet i Sant Adrià, tot i que depèn de la demanda es podrien ampliar a altres municipis.

El projecte en sí es va presentar al febrer de 2010 i el novembre m'en vaig assabentar jo per la PTP. Ara, ja passats dos mesos i escaig de l'entrada del 2011, quan deien que s'iniciaria, el projecte no es troba per enlloc. Jo el trobava un projecte interessant, les línies estaven ben parides.

Aquí us poso el mapa de les línies fet per la PTP, que està bastant ben il·lustrat.

Es divideix la xarxa en línies verticals (V) i horitzontals (H), i n'hi ha 6 de les primeres i 5 de les segones. Aquesta és la nomenclatura provisional:

V1 - No existeix
V2a - Placa de Pedralbes - Plaça Espanya
V2b - Plaça Borràs - Plaça Espanya
V3 - Mandri - Moll de Barcelona
V4 - Vall d'Hebron - Platja de Sant Sebastià (semblant al bus 17)
V5 - Santuari (Carmel) - Passeig Marítim
V6 - Vall d'Hebron - Nova Icària
V7a - Mar Bella - Passeig Urrutia (semblant al bus 71)
V7b - Mar Bella - Plaça Llucmajor (semblant al bus 71)

H0 - Plaça Espanya - Fòrum
H1a - Plaça Europa - Besòs (semblant al bus 56)
H1b - Amadeu Torner - Besòs (semblant al bus 56)
H2 - Collblanc - Arc de Sant Adrià (semblant al bus 43/44)
H3a - Ca n'Oliveres - Santander / Bon Pastor
H3b - Ca n'Oliveres - La Maquinista
H4a - Albert Bastardas - Fabra i Puig (semblant al bus 74)
H4b - Ciutat de la Justícia - Can Dragó (semblant al bus 72 i 74)

Jo l'únic error que li veig és l'H4b. Jo la deslligaria de la Ronda del Mig més enllà de Maria Cristina i la endinsaria més a la Zona Franca, creant una vertical, la V1, com es va dir al principi.

4 comentaris:

  1. jo ja vaig veure aquest tema a principis de l'any passat! i també em sembla una bona idea, però ja saps com va tot això si diuen que es farà pel gener del 2011 serà prop de finals d'anys o a mig any!

    ResponElimina
  2. Pel que sembla als politics els interessa més la polemica de 80-120-110 km/h que potneciar el transport public, es penós els governs i oposició que tenim.

    ResponElimina
  3. La qüestió està en evitar temes importants, només és distreure l'opinió pública.

    ResponElimina