dimarts, 22 de març del 2011

Projecte L6 Sud


Avui presento la meva opció per a optimitzar l'L6 de Ferrocarrils de la Generalitat, que serveix pel tronc central de la línia d'FGC Barcelona-Vallès i de Sarrià es desvia fins a Reina Elisenda.

Tal com està ara, la línia serveix com un reforç dels ferrocarrils i no té una funció particular, més enllà de la seva terminal nord.

Per a això crec que el millor seria dotar-la d'un ús més particular aprofitant l'intercanviador Sarrià.

Més enllà de la proposta d'ampliar-la fins Finestrelles en via única (patètic), jo tinc un altre projecte pel nord de la L6, però avui em vull dedicar al sud, i parlar de Molí Nou un altre dia.

El primer pas necessari és destruncalitzar-la, és a dir, suprimir el servei entre Sarrià i Plaça Catalunya, per a poder dotar de més freqüència els ferrocarrils en direcció a Terrassa i Sabadell.

La següent condició és que la L2 ja circuli des de Sant Antoni cap a Poble Sec, i no Paraŀlel, per a aprofitar el túnel, que en el tram més proper a Sant Antoni s'hauria d'anar rebaixant per passar per sota la L2.

Allà s'hi construiria, entre Manso i X, el calaix per a l'estació de la L6, i el túnnel seguiria fins a Urgell (L1) també inferior a l'estació actual, i seguiria pujant.

La següent parada seria al centre de l'Eixample. Ja sabem com són les estacions a l'Eixample, i el nom seria una qüestió difícil. Jo he pensat en diversos, des de Roma o València fins a Eixample Centre o Gaixample, fent honor a la seva condició de barri gai de Barcelona (és un nom ja conegut), com és Chueca a Madrid, de la línia 5.

La següent seria Hospital Clínic, on no aniria malament una altra línia que trenqués la transversalitat de les seves connexions, ajudant a descongestionar l'L3, els FGC i l'estació de Diagonal / Provença.

Acte seguit, tot pujant pel mateix carrer Urgell, arribaria a la plaça Francesc Macià, on connectaria amb els serveis d'FGC Llobregat-Anoia (L8, S33, S8, S33, R5 i R6) també amb el Trambaix, i en un futur llunyà amb el tercer túnnel de Rodalies, que tant si és per la Diagonal com si és el corredor Travessera proposat per la PTP, passarà per la plaça. L'estació de la L6 es situaria al final del carrer Urgell abans d'arribar-hi per no molestar en les altres ampliacions de la xarxa.

D'allà fins Sarrià és un tram en el que tinc diverses opcions, amb els seus avantatges i inconvenients:

A) De Francesc Macià aniria al Turó Parc i la cota del túnnel baixaria per passar per sota els fonaments de les cases. Arribaria a la Via Augusta i s'uniria amb els FGC a La Bonanova.
Problema: Utilitzaria el túnel d'FGC que haviem dit precisament que no voliem coŀlapsar.

B) De Francesc Macià aniria al Turó Parc i la cota del túnnel baixaria per passar per sota els fonaments de les cases. Arribaria a la Via Augusta i allà aniria per un segon túnnel paraŀlel als FGC sense estacions fins a Sarrià.
Problema: Un túnnel nou a la Via Augusta seria molt problemàtic per anar per sota d'habitatges tants metres.

C) De Francesc Macià aniria al Turó Parc i la cota del túnnel baixaria per passar per sota els fonaments de les cases. Giraria cap a Gregori Traumaturg, amb una estació, i d'allà fins a Sarrià.
Problema: Una estació a Gregori Traumaturg, tan a prop de Prat de la Riba i La Bonanova seria inútil.

D) Com la C però sense Gregori Traumaturg.

E) De Francesc Macià aniria al Turó Parc i la cota del túnnel baixaria per passar per sota els fonaments de les cases. Giraria cap a Gregori Traumaturg, enllaçaria amb l'L9 i l'L10 a Prat de la Riba i d'allà fins a Sarrià.
Problema: Doblaria la L9.

Bé, això és tot, espero que us sembli viable!

5 comentaris:

  1. Paraules textuals! "jo tinc un altre projecte pel nord de la L6, però avui em vull dedicar al sud, i parlar de Molí Nou un altre dia"

    "Molí nou" és el sud! del que tu parles es l'Est!

    PD: molt bo el Blog! m'agrada molt!

    ResponElimina
  2. ... Molí Nou em refereixo al nord en el sentit de que si mires un mapa del metro, està més alt que Paral·lel, no em siguis llepafils xD

    ResponElimina
  3. jajajajja! esque jo parlo amb propietat! :P xD

    ResponElimina